bellara.blogg.se

Tips till om man vill bjuda hem kompisar

Publicerad 2014-01-23 11:52:00 i Allmänt, tips,

Ja, jag ville bara ge tips på vad man kan göra när man ska bbjuda hem sina kompisar. Varför jag skriver det är för det stod på vår förra blogg och så, haha!
 
1:a tipset: Man sitter vid ett bord och ska t.ex. äta middag så har man (värden) gjort borsplasering. Lapparna bordsplaceringen står på går att vika upp. Ingen får öpnna lapparna förren du säger till och innan du säger till ska du ha sagt att ingen får säga vad som står där, man måste hålla allt för sig själv.
På lappen ska det stå något man ska vara hela kvällen tex: Diva (det var det jag fick) och så står det hur man ska vara. Det gäller att värden har tänkt till vad som passar till just den personen. Alla andra ska gissa i slutet av kvällen vad du har varit. Du får inte göra för självklart men heller inte för lite så ingen märker.
På lappen kan det till exempel stå:                  Du ska nu vara Diva för en kväll.
Exempel på hur du ska beté dig: himla med ögonen, puta (diskret) med läpparna,
säg lite dryga komentarer.

Exempel på vad man kan vara: Diva, om man sett någon film precis som alla känner till referera till filmen, säga ett ord hela tiden tex fab (den här filmen är så fab! osv)
 
2:a tipset: Du skriver alla namn i klassen och klipper till papperslappar. Du lägger alla nmn i en hatt/burk eller liknande. Sedan får varje person gå fram och dra en lapp och sedan härma denna person! Man måste dock tåla lite och bjuda på sig själv. Det blir ju lätt att den som härmar en där framme måste överdriva om man tex tar ganska mycket parfym ganska ofta blir det ju att de bombar med parfym för att man ska fatta.
 
Jag tycker i alla fall att båda de här sakerna var sjukt kul och jag vet inte om man fattar men om ni gör det så måste ni prova de här, annars får ni fråga så jag skriver lite mer utförligt!
 
//Bella ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bellara.blogg.se

Två tjejer på 13 år! Vi kommer skriva om vad vi gillar, vår vardag & tips (smink, mode, träning osv...)!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela